Vés enrere Palmarès de la segona edició del +RAIN Film Festival

Palmarès de la segona edició del +RAIN Film Festival

Les pel·lícules 512x512, Fried Egg i Morbo guardonades a la segona edició de +RAIN Film Festival.

Del 13 al 30 de juny els 10 films a competició estaran disponibles a Filmin. I a partir del 17 es podrà recuperar a la plataforma la resta de la programació

13.06.2024

El jurat internacional de la segona edició de +RAIN Film Festival Internacional de Cinema i intel·ligència Artificial ha compartit el seu veredicte aquest dimecres 12 de juny, en el lliurament de premis del festival a l'Auditori MediaComplex de Mediapro. El jurat, format per Shyam Sundar, de Penn State University; Mads Damsbo, tecnòleg creatiu i emprenedor, cofundador de Kaspar AI; i Rachel Falconer, de Goldsmiths University of London, ha decidit atorgar els següents premis:

El Premi a Millor Pel·lícula és per a 512X512, d'Arthur Chopin (França, 2023): “Aquesta pel·lícula ens va sorprendre amb el seu casual però profunda interrogació sobre els arquetips visuals de la IA. Ens va portar a un fascinant viatge d'arqueologia digital en material trobat en internet i ens va exposar la jerarquia esbiaixada i anivellada de la nostra memòria visual col·lectiva.”

El Premi del Jurat és per a Fried Egg, de Rucha Thigale (Regne Unit, 2024): “Una pel·lícula crua, però sensible, intuïtiva, però deliberada i que, encara que a vegades es va sentir aleatòria i desconnectada, va revelar una nova veu vulnerable que amb el temps i una major exploració de la IA com co-creadora podria complir un potencial prometedor.”

I, finalment, Morbo, de Jonas Sanson (Brasil, 2024), s'ha emportat una Menció Especial: “Apreciem enormement la intenció d'aquest cineasta de representar honestament la seva experiència viscuda del seu món. L'execució va tenir un impacte directe en nosaltres i el ritme i la cadència del muntatge semiòtic ens van fer voler detenir-nos en cada fotograma. Saber que va haver-hi un meticulós procés d'eliminació de biaixos en l'algorisme, afegeix al fet que hem de llevar-nos el barret davant aquest prometedor narrador.”

+RAIN A SÓNAR+D
El 13 i 14 de juny, +RAIN es traslladarà a la Fira de Montjuïc, seu del Sónar de dia. La primera jornada albergarà el FAIR, on una seixantena d'experts internacionals en IA i la indústria audiovisual discutiran els reptes, oportunitats i vectors de transformació en l'era de la IA generativa. La segona jornada se celebrarà l'AI & WEB3 CREATIVES SUMMIT, un espai d'inspiració, debat i presentació de startups i spin-offs relacionades amb les indústries culturals i creatives, i projectes d'investigació artística amb tecnologies emergents.

Sónar+D també presentarà a Project Area tres instal·lacions de +RAIN: les pel·lícules guanyadores del festival, un arxiu digital activat per l'artista Azahara Cerezo que connecta propostes musicals i audiovisuals generades amb IA, i Latent Booth, una experiència interactiva sobre la comunicació entre humans i màquines, culminant en una pel·lícula col·laborativa amb la contribució de Hugging Face.

+RAIN A FILMIN

A partir del 13 de juny, les 10 pel·lícules a competició estaran disponibles a Filmin. I del 17 al 30 de juny, tota la programació de la segona edició de +RAIN estarà disponible en línia. A més de les presentacions, debats, i la projecció de les pel·lícules de la segona edició del +RAIN, també es podran veure els debats i les presentacions d'AI & WEB3 CREATIVES SUMMIT, que tindran lloc en el marc de Sónar+D, un espai d'inspiració, debat i presentació de start ups al voltant de les indústries culturals i creatives i projectes de recerca aplicada i artística amb tecnologies emergents. Per a tots aquells que no siguin usuaris de la plataforma, el preu de la subscripció és de 9,99€, i també es podrà accedir a la resta de continguts de Filmin durant tot un mes.