Vés enrere El Campus Miró, coorganitzat per la UPF, reflexionarà sobre art contemporani, recerca i comunicació al llarg de la setmana vinent

La Càtedra Fundació Joan Miró - UPF d’Art Contemporani organitza la primera edició d’aquestes jornades entre dilluns 3 i dijous 6 de juny. El campus està adreçat principalment a estudiants universitaris, però també obert al públic en general.

31.05.2024

Descobrir el procés per comissariar una exposició o les diferents estratègies per divulgar-la o reflexionar sobre com dialoguen la recerca i la pràctica artística són alguns dels objectius del Campus Miró. Entre el dilluns 3 i el dijous 6 de juny, tindran lloc aquestes jornades acadèmiques, organitzades per la Càtedra Fundació Joan Miró - UPF d’Art Contemporani.

La Fundació Joan Miró es convertirà en un ‘campus’ universitari durant quatre dies per acollir un ampli programa d’activitats que reflexionaran sobre les cruïlles entre els museus contemporanis, la recerca i la comunicació, des d’una perspectiva oberta, interdisciplinària i aplicada.

A l’entorn d’aquests temes, s’organitzaran diverses visites, xerrades i tallers, que aniran a càrrec de l’equip de la Fundació Joan Miró i de personal docent i investigador de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). La comissària i investigadora Dolors Rodríguez Roig, qui lidera el Campus Miró, exposa així el perquè d’aquesta iniciativa: “es tracta d’un esdeveniment únic en un emplaçament únic, la Fundació Miró, en el qual la transversalitat de coneixement serà el motor principal donant lloc a un espai de diàleg, reflexió i transferència”.

El Campus Miró està especialment dirigit a estudiants de grau, màster i doctorat, però també obert al públic general.  El seu programa d’activitats es dividirà en quatre jornades, cadascuna d’elles dedicada a un univers temàtic: el comissariat, l’audiovisual, els feminismes i les materialitats.

Amb aquestes quatre jornades, es vol contribuir a donar resposta a preguntes relacionades amb el procés per comissariar una exposició; el diàleg entre la recerca artística i la pràctica audiovisual; les metodologies que les perspectives feministes aporten per a la producció de coneixement; i el valor dels documents com a obra artística.

Les activitats són gratuïtes amb inscripció prèvia i els estudiants que hi assisteixen tindran l’opció d’acreditar 1 crèdit ECTS (si són de grau) o un curs de formació específica (del programa de doctorat).

Més informació sobre el programa del Campus Miró al web de l’esdeveniment.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: