Vés enrere ESCRIPTORS I BRANDING LITERARI (21 abril 2023)- Conferència del Prof. Enrique Santos - Primer seminari ESCORE

On April 21, 2023 we welcomed at UPF Professor Enrique Santos Unamuno (U Extremadura), who presented a case-study in posliterary celebrity.

21.04.2023

Divendres, 21 abril 2023: Escriptors i branding literari - Barcelona, Universitat Pompeu Fabra.

• ​​​​​11:00h. Conferència del prof. Enrique Santos Unamuno (Universidad de Extremadura): Miguel de Unamuno y el branding literario: de santo cultural a celebrity.
    Sala 40.047A (edifici Roger de Llúria). Format híbrid. Inscripció prèvia.
  • 12:30h. Seminari amb els membres d’ESCORE i convidats sobre el projecte CALIBRAM (Literatura&Cía: Canon, mediación y cultural branding en los sistemas (pos) literarios ibéricos,ss. XX-XXI).
    Sala 40.047A (edifici Roger de Llúria).
  • 16:00h. Reunió de treball dels membres del projecte ESCORE.
    Sala 40.249 (edifici Roger de Llúria).

El 21 d'abril de 2023 vam donar la benvinguda a la UPF al professor Enrique Santos Unamuno (U Extremadura), que va presentar un cas pràctic de celebritat posliteraria. Jaume Subirana va presentar la conferència suggerint que l'estudi dels sants culturals amplia la imagologia tradicional per incloure una comprensió actualitzada de les interaccions entre l'autoria, la literatura i la cultura. El professor Santos va explicar la fama de Miguel de Unamuno, dividit entre dues visions polítiques oposades en vida i un cop mort, la de l'espanyol i la de l'etern rebel, però va argumentar que la figura de l'intel·lectual no explica del tot l'impacte d'Unamuno en castellà. cultura perquè aquesta definició d'escriptor comporta una separació estrangera d'esferes dins l'àmbit cultural, hereta de la teoria francesa. El professor Santos va proposar, en canvi, examinar les apropiacions d'Unamuno a l'Espanya contemporània sota el capitalisme de masses i va oferir un model-teoria per explicar les diferents capes de preservació canònica i permanència posliterària que són característiques del sistema literari ibèric.