Vés enrere Giovanni Geraci, de la Càtedra Fractus-UPF sobre 6G i Tech Transfer, premiat per les investigacions en comunicacions sense fils per l'associació internacional d'enginyeria electrònica IEEE

L'investigador Giovanni Geraci ha rebut el premi Early Achievement Award, atorgat a investigadors que han aconseguit una visibilitat primerenca a les seves carreres científiques per part de l'Institut d'Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE). Geraci forma part de la Càtedra Fractus-UPF sobre 6G i Tech Transfer, que cerca fomentar la difusió dels coneixements en l'àmbit de la transferència de tecnologia i la recerca en sistemes 6G de comunicació sense fils.

27.05.2024

L'investigador Giovanni Geraci, membre de la Càtedra Fractus-UPF sobre 6G i Tech Transfer, ha estat guardonat aquest dimarts 21 de maig, amb el premi Early Achievement Award, atorgat pel Comitè Tècnic de la Teoria de la Comunicació (Communication Theory Technical Committee-CTTC) de l’Institut d'Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE Communications Society). Geraci ha estat reconegut per les seves destacades contribucions en l'àmbit de la comunicació de vehicles aeris no tripulats, més comunament coneguts com a drons, i de les xarxes Wi-Fi, així com per la seva notable difusió en aquest camp.

El premi CTTC Early Achievement Award reconeix aquells investigadors amb menys de 10 anys des de l'obtenció del seu doctorat que, a l'inici de les seves trajectòries professionals, han destacat per la seva visibilitat en l'àmbit de la investigació i que han tingut un paper actiu al CTTC. Giovanni Geraci ha recollit aquest premi durant la trobada de l’IEEE Communication Theory Workshop, celebrat a Banff (Canadà) del 19 al 22 de maig.

Giovanni Geraci, Principal Research Scientist a Telefónica i Professor Agregat a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), ha estat reconegut tant a nivell nacional com internacional per l'excel·lència i impacte de les seves investigacions científiques en el camp de les comunicacions sense fils. Després de recollir el premi, ha destacat: “És un honor per a mi rebre aquest reconeixement d'una comunitat d'investigadors que sempre he admirat per la seva competència i integritat. També vull expressar la meva gratitud als meus col·laboradors de recerca més propers, ja que molts dels meus èxits no haurien estat possibles sense ells”.

Per a Ruben Bonet, president i CEO de Fractus, “és un honor que un dels investigadors de la Càtedra sigui guardonat per les seves contribucions i esforços a la investigació”. Per la seva banda, Àngel Lozano, responsable de la Càtedra Fractus-UPF sobre 6G i Tech Transfer, ha afegit: “Giovanni és un dels investigadors joves amb més projecció global a l'àmbit de les comunicacions mòbils; la seva barreja d'experiència industrial i acadèmica a diversos països li proporciona una enorme versatilitat a l'hora de resoldre problemes complexos, i entre les seves aportacions destaquen importants resultats en la comunicació amb drons per a finalitats comercials”.

La Càtedra Fractus-UPF sobre 6G i Tech Transfer és una iniciativa llançada entre la Universitat Pompeu Fabra i Fractus amb la voluntat de fomentar la difusió dels coneixements a l'àmbit de la transferència de tecnologia i la recerca en sistemes 6G de comunicació sense fils.

La trajectòria de Giovanni Geraci

Geraci, doctorat per la Universitat de Nova Gal·les del Sud (Austràlia) el 2014, és expert en innovació industrial. Entre el 2016 i el 2018 va treballar com a investigador científic a Nokia Bell Labs (Irlanda). Anteriorment, va tenir experiències professionals a la Universitat de Tecnologia i Disseny de Singapur, l’Universitat de Texas a Austin (EUA), Supélec (França) i Alcatel-Lucent (Itàlia). Ha tingut nombrosos èxits al llarg de la seva carrera, entre ells el prestigiós premi IEEE ComSoc Communications Theory Technical Committee Early Achievement Award el 2023 i el Premi IEEE ComSoc a l'Investigador Jove Destacat per a Europa, Orient Mitjà i Àfrica el 2018.

El 2018, es va unir a la Universitat Pompeu Fabra com a investigador i docent, gràcies a una beca Junior Leader Fellowship de "La Caixa", i, el 2023, a l'Human-Artificial Intelligence Lab de l'àrea d'Innovació Digital de Telefònica. Amb una àmplia trajectòria de recerca, compta amb una dotzena de patents relacionades amb les comunicacions i les xarxes sense fils i ha publicat més de vuitanta articles a l'IEEE. També ha estat nomenat IEEE Distinguished Lecturer i ha impartit gairebé un centenar de xerrades internacionals com a convidat.

Sobre Fractus

Fractus és una de les primeres empreses pioneres en el desenvolupament de tecnologia d'antenes per a telèfons intel·ligents, tauletes i altres dispositius sense fils de l'Internet de les Coses, i té una cartera de drets de propietat intel·lectual de més de 40 invencions protegides a través de més de 120 patents i sol·licituds de patents als Estats Units, Europa i l’Àsia. Fractus va ser nomenada Pionera Tecnològica del Fòrum Econòmic Mundial de Davos el 2005 i una de les principals empreses innovadores de Red Herring el 2006. També va guanyar el Premi Frost & Sullivan 2004 a la innovació tecnològica i el Premi Nacional de Comunicació 2010 de la Generalitat a la categoria de telecomunicacions. Un equip d'inventors de Fractus va ser finalista del Premi a l'Inventor Europeu 2014 de l'EPO. El 2015, Fractus va rebre el premi Academiae Dilecta de la Reial Acadèmia d'Enginyeria d'Espanya i el 2017 va rebre l'European Inspiring Company Award de la Borsa de Londres i Elite Group.

09. Indústria, innovació i infraestructures

Per a més informació