Vés enrere La Biblioteca/CRAI participa al XX Workshop de Proyectos Digitales de REBIUN amb un informe sobre l’accés obert a les universitats espanyoles

03.06.2024

El passat divendres 24 de maig, la Biblioteca va participar en el XX Workshop de Proyectos digitales de la xarxa REBIUN (Red de Bibliotecas Universitarias y Científicas Españolas), que aquest any estava dedicat al paper dels repositoris en l’estratègia nacional de ciència oberta.

Anna Casaldàliga, sotsdirectora de la Biblioteca, va presentar l’informe “Medición del acceso abierto en las universidades españolas y el CSIC (2018-2022) basada en OpenAlex" que mostra una evolució important dels articles en accés obert: del 64,2% (52.731 publicacions) l'any 2018 s'ha passat al 75,6% (77.731 publicacions) el 2022. A diferència dels dos informes anteriors, per aquest nou estudi s'han usat dades extretes de la font de dades oberta OpenAlex, ja usada en rànquings internacionals. La UPF compta amb un 80,5 % d'articles en obert, un indicador per sobre de la mitjana.

La Biblioteca dona suport a la publicació en accés obert i a l'e-Repositori, entre altres serveis i recursos relacionats amb la ciència oberta.

Més informació: Serveis i recursos de Biblioteca i Informàtica: Ciència oberta.

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius