Vés enrere L’Escola d’Enginyeria entrega els premis al millor treball de recerca, les beques Talent i els premis TikTok 2024

L’acte es va celebrar a l'auditori del campus del Poblenou el passat divendres 14 de juny i va gaudir d’un gran èxit d’assistència, amb més de 150 persones presents

18.06.2024

El divendres 14 de juny, l’Escola d’Enginyeria de la Universitat Pompeu Fabra va entregar els premis al millor treball de recerca, les beques Talent i els premis TikTok. L’acte es va celebrar a l'auditori del campus del Poblenou i va gaudir d’un gran èxit d’assistència, amb més de 150 persones presents.

El director del Departament, Vladimir Estivill, i la vicerectora de Cultura i Comunicació de la UPF, Raquel Bouso, conjuntament amb Vanessa Paulino i Iñaki Irissari, representants d’NTT Data i de la Fundació Caixa d’Enginyers –finançadors i col·laboradors de les beques Talent– varen donar la benvinguda a l’acte amb una breu presentació.

Seguidament, els finalistes dels premis al millor treball de recerca de batxillerat van iniciar les presentacions de les seves recerques, amb exposicions de només quatre minuts i afrontant una ronda de preguntes del jurat, compost per Rafael Ramírez, professor de l’Escola d’Enginyeria; Roser Sánchez, alumni de l’Escola d’Enginyeria i fundadora de Neuroelectrics, i Marcel Fernández, actual alumne de l’Escola.

Aquests premis tenen com a objectiu potenciar l’interès dels alumnes de secundària pels àmbits d’estudi de les enginyeries, i doten els dos guanyadors amb un premi per a cadascú: un, atorgat pel jurat, que va recaure en el treball “UFeel, l’armilla visionària”, d’Èric Pibernat Reyes (Institut de Vidreres); l’altre, el premi atorgat pel públic assistent, per al treball “Metaverse Walk”, de Josep Sales Ruiz (Escola Maristes Valldemia, de Mataró).
Ambdós van obtenir una beca per estudiar a l’Escola d’Enginyeria en qualsevol dels seus graus.

Per la seva banda, l’entrega de les beques Talent va ser un dels punts àlgids de l’acte. Els alumnes amb les millors notes d’admissió al curs 2023-2024 van rebre una beca de 500 euros per pagar la primera matrícula a l’Escola d’Enginyeria.

En total, es van entregar 40 premis de 500 euros, distribuïts entre els 5 graus d'enginyeria de l’Escola. Cadascun gaudia de 8 premis, que es van repartir de manera paritària: 4 premis per a les millors notes d’accés de nois i 4 premis per a les millors notes d’accés de noies.

Les notes d’admissió oficials es van obtenir de la nota mitjana de batxillerat i de les proves d’accés a la universitat (PAU).

Els premis TikTok van afegir un toc de creativitat a l’hora de finalitzar l’acte. En aquesta edició, els estudiants participants van haver de realitzar vídeos a través de la plataforma TikTok, en els quals havien d’explicar “Coses que haurien de saber els futurs estudiants de l'Escola d'Enginyeria”.

Aquests premis animen els participants a fer ús de l’humor i a ser creatius a l’hora de donar consells als futurs estudiants de l’Escola. Els guardons van incloure una menció especial i un premi al vídeo més original, cadascun dotat amb 300 euros. Els guanyadors van ser Laia Tomás pel vídeo més original, i Àlex Comas i Álvaro Monterrubio amb la menció especial.

Els premis i les beques entregats en aquest acte són de caràcter anual i, per tant, comptaran amb una nova edició el curs vinent.